Super-dental

UMÓW WIZYTĘ tel. kom. 787 080 004, 22 466 18 65
 Super-dental

endodoncja

Endodoncja jest to dział stomatologii zajmujący się rozpoznawaniem i leczeniem chorób miazgi zęba i tkanek okołowierzchołkowych. Podstawową metodą leczenia jest tu leczenie kanałowe. W endodoncji do leczenia wykorzystuje się specjalistyczne narzędzia ręczne dające możliwość dokładnego opracowania kanałów zęba oraz meteriały wypełniające na bazie gutaperki. Leczenie endodontyczne jest zalecane przy bardzo głębokich ubytkach, przy martwicy miazgi, po złamaniu lub zwichnięciu zęba bądĽ ze wskazań protetycznych - przed wykonaniem korony lub mostu.

Pacjenci często stają przed niełatwym wyborem: czy będący przyczyną dolegliwości bólowych ząb usunąć pozbywając się problemu bezpowrotnie czy też podjąć próbę zachowania zęba, mimo że decyzja ta może wymagać cierpliwości i poniesienia kosztów. W obliczu takiego dylematu warto pamiętać, iż ekstrakcja zęba jest krokiem nieodwracalnym, powodującym konieczność uzupełnienia braku zębowego w przyszłości. Jest to zatem rozwiązanie zarezerwowane dla przypadków, w których nie da się już nic zrobic. Zawsze warto więc podjąć wyzwanie i skorzystać z ostatniej i czesto jedynej szansy na uratowanie zęba - dzięki nowoczesnej endodoncji.
Leczenie endodontyczne, stosowane w przypadku próchnicy powikłanej zapaleniem, martwicą czy zgorzelą miazgi zębowej polega na usunięciu z komory i kanałów korzeniowych zęba zainfekowanej lub martwej miazgi, mechanicznym poszerzeniu i odkażeniu kanałów oraz szczelnym ich wypełnieniu specjalnymi materiałami. Prawidłowość przeprowadzenia zabiegu można ocenić natychmiast wykonując zdjęcie rentgenowskie nie schodząc z fotela w gabinecie.