Super-dental

UMÓW WIZYTĘ tel. kom. 787 080 004, 22 466 18 65
 Super-dental

stomatologia zachowawcza

Domeną stomatologii zachowawczej jest zapobieganie oraz leczenie skutków najbardziej rozpowszechnionej choroby zębów, jaką jest próchnica. Próchnica dotyka ludzi w każdym wieku. Z jej powodu cierpią i dzieci, i dorośli. Nieleczona może doprowadzić do utraty zęba oraz spowodować wiele poważnych schorzeń. Przyczyną powstawania próchnicy jest działalność szkodliwych bakterii, niewłaściwa dieta, zaniedbania higieny jamy ustnej.
Z pojęciem próchnicy wiążą się następujące objawy: począwszy od nieestetycznych plam próchnicowych na zębach, poprzez ubytki twardych części zębów, które nie leczone mogą doprowadzić do podrażnienia i uszkodzenia wewnętrznej tkanki zęba - miazgi, co wiąże się z dolegliwościami bólowymi i wykluczeniem zęba z czynności żucia.
W skrajnych przypadkach nie leczona próchnica może doprowadzić do obumarcia zęba, co z kolei nie tylko pogarsza estetykę uśmiechu, ale może mieć wpływ na zdrowie całego organizmu - ukryte ognisko infekcji.
Nie wolno odwlekać wizyty w gabinecie stomatologicznym. Leczenie podjęte odpowiednio wcześnie może okazać się zupełnie bezbolesne.

Początkowe fazy próchnicy leczymy za pomocą remineralizacji, fluoryzacji i tak zwanego "lakowania" - pokrywania szkliwa zębów specjalną substancją ochronną ("lack"). Stosowane przez nas wypełnienia wykonane są z kompozytów światłoutwardzalnych, w praktyce nieróżniących się odcieniem od naturalnej barwy zęba. Niezwykle ważną sprawą w profilaktyce próchnicy, a także chorób przyzębia jest prawidłowa higiena jamy ustnej. Należy pamiętać o tym, że samo czyszczenie zębów za pomocą szczoteczki, pasty i nici dentystycznej to nie wszystko. Konieczne jest również regularne poddawanie się zabiegom higieny, czyli usuwania kamienia i osadu nazębnego.